ua en ru

Росія в 2014 р. має намір збільшити експорт нафти в Азію на 43% - до 30 млн т

Росія в 2014 р. хоче збільшити експорт нафти до Азії по трубопроводу Східний Сибір - Тихий океан (ССТО) через далекосхідний порт Козьміно на 43% - до 30 млн т і для реалізації цього плану не виключає перенаправлення частини сировинних потоків із заходу на схід, повідомляє Reuters .

У четвер заступник міністра енергетики Росії Кирило Молодцов повідомив журналістам, що РФ в 2014 р. планує збільшити експортну перевалку нафти через Козьміно до 30 млн т з 21 млн т, очікуваних в поточному році, в той час як в 2012 р. порт відвантажив 15 млн т сировини.

"На 7,5 млн т поквартально ми вийдемо вже наступного року... 30 млн т ми прокачати зможемо (в 2014 р. по ССТО); це залежатиме від ринків збуту, введення нових родовищ, зростання видобутку малих нафтових компаній, "Сургутнафтогазу" , "Роснєфті", а також можливого перетікання із заходу на схід", - заявив Молодцов.

Досі Міненерго заперечувало можливість скорочення поставок сировини на традиційний для російської нафти ринок - в Європу - на користь азіатського, незважаючи на прогнози ринку.

"Баланс між заходом і сходом в якійсь частині буде змінюватися", - зазначив Молодцов, відмовившись уточнити, який саме обсяг російської сировини буде перекинутий на ССТО з європейського ринку.

Він додав, що у вересні - жовтні буде вирішено, скільки нафти із заходу буде перенаправлено на схід.

У той же час заступник міністра повідомив, що сукупна видобуток нафти в РФ в найближчі три роки залишиться стабільною - на рівні 518-520 млн т.

Транспортна монополія "Транснефть" побудувала другу чергу ССТО - ділянка нафтопроводу від Сковородіно в Амурській області до порту Козьміно - в 2012 р.

Перша черга ССТО потужністю 30 млн т на рік заробила в 2009 р.: сировина прокачувати відТайшет в Іркутській області до Сковородіно, далі половина цього обсягу доставлялася залізницею до Козьміно, а інша частина - до Китаю по відгалуженню від ССТО.

Читайте також: "Газпром" буде поставляти газ до Китаю без прив'язки до цін американського спотового ринку, - Міллер